traktor

När bonden plöjer, då är våren nära – right?20130112-144210.jpg

Här på Åvik har vi redan börjat med vårförberedelserna. Denna trädgårdskvarn har inköpts på Blocket för det fenomenala priser 300kr. Tänkte mala ner perenner innan jag lägger dem på komposten, då förmultnar de nog lite snabbare, men även kvistar och små grenar så man slipper åka till tippen med dem.20130112-144218.jpg

Jag har redan i höstas gjort flera blomstersådder. Har både nedbäddade i löv i drivbänkar och i trädgårdsförrådet. Men kunde inte motstå dessa stockrosor som enligt påsen kan blomma redan första året vid tidig sådd. Muggen köpte jag till mig själv som en julklapp. 20130112-144228.jpg

Jag är med i en bokklubb som har haft rea. Alla dess böcker fick jag för 285 kr inks frakt.
krukmakare

Beställde även en krukmakare men den kom inte med, hoppas att de skickar den sedan för jag vill gärna ha den.
20130112-144247.jpg
Idag är det bara 2 veckor kvar tills vi hämtar katterna! Audrey är 9 veckor på bilden.
Har ni gjort några speciella vårförberedelser? Idag är det ganska kallt här, efter en period med ca +5 så är det nu ca -1. Brrr! Imorgon ska vi hjälpa våra nya grannar med deras hus. Om ni är nyfikna kan ni klicka in på deras blogg där hela resan ska dokumenteras. Hoppas att ni har en fin helg!

