20121016-114450.jpg
I måndags när jag skulle äta lunch (lyxigt, en styck gaffel att äta med!) önskade jag mig något att läsa. Morgontidningen var redan klar och jag gick på jakt till min brevlåda. Där fanns det. Brevet.

20121016-114652.jpgJag hittade Pias blogg Queen of Kammenbornia genom en kommentar hon hade gjort på en annan blogg. Den handlade om att hon precis förlorat sin son Mio. Det var så naket och ändå varmt och jag följde genast länken till hennes egna blogg. Sedan dess har jag varit trollbunden. På senaste har jag varit extra nyfiken på hur de downshiftar, det var Aftonbladet också och skrev ett reportage om dem. När Pia hörde att jag var intresserad av att läsa artiklen som inte finns på nätet så erbjöd hon sig att skicka den. Tidningen låg där precis när jag längtade efter lektyr. Det fanns även ett handskrivet kort till mig, med Pias underbara handstil, avundsvärda familjestämpel och ett meddelande som rörde mig till tårar. Jag tror bara att sådant händer i bloggvärlden. Den passionerade bloggvärlden som är byggd av oss för oss.

Jag har läst artikeln en gång än så länge. Den innehåller så mycket viktigt. Jag kan inte riktigt smälta allt samtidigt. Jag måste återkomma till den.

Tack Pia! Och tack alla andra som gör bloggvärlden till en så härlig plats!