Jag har bloggat sedan januari 2008. På denna bloggen i 2 år och innan dess här. Först handlade det mest om att hålla kontakten med nära och kära. Det var förresten väldigt intressant att klicka in på sin gamla blogg en sväng. Känns lite konstigt! Läste även en månad från 2009 och en från 2008. Tiden går… HURSOMHELST. Det började som ganska korta anteckningar, dagboksliknande. Inte så mycket bilder. Nu bloggar jag sällan utan bilder och inte så riktat till dem som känner mig. VADJAGVILLKOMMATILL är att det har gett mig så otroligt mycket att blogga! Ibland kan det kännas trivialt men det har verkligen gett mig vänner för livet. Fantastiska fina personer som dagligen berikar mitt liv med kommentarer hos mig och fina inlägg hos sig.

I veckan fick jag en synnerligen fin bloggutmärkelse av Linn. Linn har en sällsynt blogg. Extraordinär och mycket delikat. Jag kan inte beskriva den, den måste upplevas. Att hon tycker om min blogg är för mig en verklig ära. Vi är högst olika på vissa saker som musik, film och boksmak men förstår varandra direkt på andra områden. Jag har aldrig träffat Linn personligen men konstaterat att vi är bloggsystrar. Det är ju som ni vet så att jag inte har några systrar. Många bröder, 5 för att vara exakt, men inga systrar. Därför kommer mina utmärkelser gå till personer som är som elektroniska systrar för mig. Tyvärr får jag inte ge en utmärkelse till Linn men du är i mitt hjärta raring!

 

Här kommer några av mina bloggsystrar, självfallet utan inbördes ordning.

Nette med Nettestankar. För en tid sedan, något år tror jag, gav en person sig till känna på bloggen. En läsare. Som tyckte att vi hade för många gemensamma nämnare för att inte nämna dem. Och så är det verkligen, yrke, hobby, värderingar, humor, mat – vi delar det mesta. Jag är så glad över att du numera bloggar Nette. Och ännu mer glad över att du och din fina familj var här i somras. Men allra gladast blev jag när du sa att det kändes som om du fått en syster. Så känner jag med. En storasyster.

Åsa med @mycasa. Att läsa Åsas blogg är som att öppna ett mycket tjockt, mycket exklusivt och mycket blankt magasin. Hon tar sig tid att fota sitt hem och trädgård, både nära och i större vy. Hon skriver personliga inlägg om vardag och helg. Tips och inspiration i mängder. Jag gillar Åsas hus, smak och inredning väldigt mycket, hon blir min inrednings-syster!

Tilda med Hantverksgatan. Detta är en verklig glädjespridare. När jag tänker på Tilda så är det glada leenden och skratt som kommer till mig allra först. Men även en stor kreativitet, beslutsamhet, trygghet och skönhet! Och det allra bästa är att hon är min tonårskompis, och som alla tonårskompisar är vi sisters in crime😉

Marie med Minafinaste. Detta är en tjej som I. VARJE. INLÄGG. visar saker jag älskar! Färgerna, formerna, materialen. Både kläder och husgeråd och utflykter men även lite träning, hemmafix och trädgård – just as I love it! Dessutom är vi båda kattmänniskor – en kattsyster!!

Ida med Puttelinas. Denna människa är en ängel nedstigen från skyn. Så vacker och god har jag aldrig träffat någon. Ida gör bara gott, ser bara gott, säger bara gott. Och hon skriver så vackert om livet och sorgen och saknaden efter Molly och längtan efter Mollys lillebror. Dessutom, som om det inte var nog, så fotar hon väääääldigt bra. Ida har faktiskt jobbat hos mig en gång i tiden så vi är hudterapeut-systrar.

Dessutom vill jag skicka en varm kram till alla er andra systrar! Utan er hade detta med bloggen varit jättetråkigt😉

Reglerna för utmärkelsen är
  1. Tacka bloggaren som gett dig utmärkelsen och lägg ut länken till den som gav dig den
  2. Ge utmärkelsen vidare till fem favoritbloggar och berätta det för dem med en kommentar
  3. Kopiera post it-lappen och sätt den på din blogg