Jag kanske borde åka utomlands.
Du säger att jag borde se mig kring.
Men jag har inte tid med någon annanstans.
Har inte lust med massa ”någonting”.

Jag vill se frost ur varje sommardagg.
Jag vill se skymning mitt i rusningen.
Jag vill se vimlet byta ytterplagg.
Jag vill se löven byta färg igen.
Du säger att jag har en liten värld,
men den är större än begär.
Jag vilar under himmelen
i höst på min planet.
Jag sjunger för mig själv,
fastän jag vet
att sånt kan kallas ensamhet.

Nu sköljer luften över sommardamm.
Nu landar folk och allting återgår.
Nu går passionen och blir allvarsam,
om någon sådan ännu återstår.

Jag blev utan, men jag klarar mig.
Det finns en park vid Söder Mälarstrand.
Dit kan man gå en stund och vila sig.
Man kan få nog av all panik ibland.

Det är nojor och normer, neuros och rosa neon,
och tomma tal i telefon.

Jag vilar under…

Persiennerna dras ner,
det mörknar och jag ber:
Låt mig bli din melankoliska vemodskavaljer.
En nattlig promenad
i en höstmörk stad;
jag kan inte önska mig nåt mer.

Så jag åker inte utomlands
förrän vintern fäller slutridå.
Här är ett skådespel i höstlövsdans
som jag vill se varenda meter på.

Du säger att jag har en liten värld.
Men den är snygg och full av flärd!

Jag vilar under…

En låt av Lars Winnerbäck, den är gammal, kom precis när jag började lyssna på honom. Tror det var -97. Tycker så mycket om texten. Nu när jag läser den ordagrannt tycker jag ännu mer om den!

20120907-123827.jpg

Välkommen hem till oss! Traditionella bollkryss blev det här. 20120907-124008.jpg

Färgen och kontrasten…20120907-124037.jpg

Den ljuva rosa i en bucklig zinkhink. Jag gillar det!20120907-124109.jpg

Lilla pallen har fått en ny skiva, den andra föll sönder. Efter vintern är den nog lite mer anpassad. Det brukar sköta sig själv!20120907-124123.jpg

Lyktan köpte jag på Plantagen, det var tillbud då och jag betalade 40kr. Fynd!20120907-124153.jpg

Här har vi honom, the King in the castle!!! Jag har målat klart mitt trädgårdsrum och lagt in beställningen på inredning till Mannen. Tyvärr verkar det vara kö, men jag inreder med en poster på min idol så länge! Allium och krokus ska ner i marken. Väntar på lite fler. Krokusen är 35 till antalet och köpta för 25kr på Rusta.20120907-124630.jpg

På Rusta köpte jag även mina nya stövlar. 99kr. Tack för det!20120907-124706.jpg

Lite av vad som blommar här nu. Dill, kärleksört, höstanemon, kaprifol, stjärnflocka, verbena, stjärnflocka, vitlysing och feresia (Namn? den orange blommarn i mitten, fick den av farmor. Ska man ta upp knölen? Måste fråga henne.)20120907-124749.jpgSkönt att ha fått tillbaka sin hall!!

Idag är det dags för andra passet med okända motionärer. Höll ett i tisdags också. Det kändes jättebra! Min mentor sa att jag är färdig nu. Framme. Det kändes konstigt. Att vara klar med det som verkade omöjligt. Inte vant mig. Snart ska jag boka diplomering så är sista  hindret övervunnet… Trevlig lördag och tack för alla fina hälsningar!