Som en ouppnåelig dröm, pulvriseras och rinner som sand mellan mina fingrar. Vägen till en praktisk och smart garderob blir vinglig. Från att ha resonerat med mig själv och kommit fram till att en tränings-bh och ett träningslinne är nödvändigt, ett par tre vanliga toppar är också väldigt aktuellt det måste rymmas i budgeten, hör jag hur en liten röst tycker att det vore helt ok att köpa en JACKA istället. JACKAN är så fin och så cool, jag skulle kunna använda den istället för toppar! Det är ändå så kallt alltid och man behåller jackan på i skolan. Om jag köper den och några LÅNGA superbilliga toppar på Gina så kan jag ha det tillsammans med leggings, varje dag. Det blir jättebilligt och snyggt. På vintern, när JACKAN är för tunn, kan jag ha en tjock kofta under och vantar. JACKAN tar liksom över mitt medvetande och jag förstår inte hur jag ska överleva utan den. Trots att jag köpte en tunnare höst/vår-jacka i våras… Suck. Jag lyckades ignorera den där rösten. Det var ju det där med studiemedlet som var slut och bygget som ska bli färdigt och födelsedagsfesten och dra åt svångremmen och köpstoppet och allt det där. Med tunga steg går jag hemåt. En tränings-bh och ett träningslinne fick jag med mig. Men inga toppar. Man hittar ju ALDRIG något! *barnslig röst* Eller jo, en jacka man inte behöver. Den bara hängde där och retades med mig. Om den finns kvar nästa gång jag är i den affären får jag köpa den, visst?

JACKAN i tunn fin bomull, härlig färg och coola armar kommer från Vero Moda.