Ja nu är terminen igång! Näst sista på juristprogrammet och jag ska läsa förvaltningsrätt. Senare ska jag göra praktik på miljöförvaltningen och stadsbyggnadskontoret i Helsingborg. Och det är inte allt. Mitt studiemedel är slut, man får bidrag och lån i 6 år. Jag har även läst till hudterapeut på yrkeshögskola så nu är de åren förbrukade och ingen dispens medgavs. Därför läser jag nu parallellt på folkhögskola, man har nämligen rätt till 80v studier med bidrag och lån på den nivån. Jag tycker att det är ganska märkligt, avslag på dispensansökan trots att det gett mig en fullständig utbildning med stor möjlighet till jobb. Men helt ok att läsa diverse småkurser som inte ens är meriterande! Märklig politik. Hursomhelst. Det jag ska läsa på folkhögskola är helt på distans. 25% psykologi a, 25% anatomi och fysiologi – rörelseapparaten, 25% träningslära, 25% människor och natur i dagens ekonomi grundkurs i globalisering. Det ska bli intressant även om det bara är av ekonomiska skäl jag valt dem. Ser framemot en höst med träsmak, gamnacke och musarmbåge😉

20120905-110754.jpg