Mat på bloggen två dagar på raken – jag går ut hårt och sedan ökar jag 😉
Detta goda recept fick jag av min svägerska. Vi gjorde det *4 så att det blev matlådor. Längtar redan efter lunchen!

1 tsk dragon
0,5 msk dijonsenap
300 gram haricots verts
0,5 st citron
0,5 st kycklingbuljongtärning
0,5 dl creme fraiche
250 gram kycklinginnerfiléer
2 krm salt
10 gram smör
1 krm svartpeppar
1 dl vispgrädde

1. Stek kycklingen i smör med lite peppar. (Jag delade kycklingen i små bitar, godare tycker jag!)
2. Tillsätt grädden och creme fraichen, fint rivet skal och saften av
citronen, dijonsenapen, buljongtärningen och dragon.
3. Låt koka ihop till en krämig konsistens och smaka eventuellt av med lite salt.
4. Koka haricots vertsen i 3 minuter i saltat vatten. (Jag brukar bara hälla kokande vatten på dem och låta dem stå en stund.)

Servera och njut!

20120828-090059.jpg

