Så konstigt det känns att inte blogga eller läsa så många bloggar. Brukar ju lägga en del tid på det och nu nästan ingen. Tack för alla fina hälsningar om mina drömmar! Jag drömmer fortfarande mycket. I natt drömde jag om Stubben. Han var inne hos oss som vanligt. Jag frågade mig hur det gick till, han var ju begravd i vår trädgård. Känslorna från drömmarna hänger kvar hela dagen.

Nåväl. Vi har bestämt oss för att skaffa en ny katt. Jag älskar hundarna och hönsen men är nog en kattmänniska innerst inne. Jag började titta efter en värdig ersättare ganska omgående och det finns otroligt många katter till salu. Mängder och åter mängder. Alla långhåriga går bort. Alla siamesliknande med smala nosar och trekantigt ansikte går bort. Alla med oseriösa annonser, dåliga bilder, ej avmaskade eller vaccinerade katter går bort likaså om dom är ohälsosamma på något vis tex väldigt intryckta nosar. Alla katter som är gamla går bort. Alla svarta katter går bort, också röda och vita. Även dem som absolut inte får gå ut. Egentligen vill jag ju ha en klon på Stubben, men hur lätt är det! Han var ju en blandning mellan bondkatt, perser och ett stort mått tur! Efter en slingrig väg där jag övervägt bondkattungar, misshandlade katter, att bli fodervärd för en dräktig hona, raskatt som innekatt och allt däremellan dök Essie upp. Hon är 5,5 år och av rasen brittisk korthår. Kastrerad och frisk och enligt matte kan hon nog gilla att gå ut och vara smart nog att akta sig för bilar. Nu ska vi inte släppa ut henne, eller någon katt, vind för våg men vi vill gärna slippa att ha dörren stängd och att alltid ha katten i sele. Skulle kunna skriva hur mycket som helst om mina tankar kring detta, har funderat en hel del. Men nu får ni se en bild istället, sedan ska jag börja förbereda för ankomst. Hon anländer kl 17 och ska vara här på prov i 2 veckor.

Åh vad hon är vacker! Det klack verkligen till i hjärtat på mig när jag hörde om henne. Perfect match. Och Mattias kunde inte dölja vad han kände när han såg bilden. Kärlek. Essie, får vi vara dina människor?