Vet ni, nu har jag målat garaget nästan klart. Taket är klart och i eftermiddag ska jag måla väggarna för andra och sista gången. Fönsterbågar och dörrar ska målas igen men det drar ihop sig. Igår satt vi och pratade om inredning, garaget kommer mest att fungera som verkstad för Mattias, så det handlar om arbetsbänk, hyllor för skruvar och spik, krokar för sågar och förlängningssladdar osv. Men det ska även finnas en hylla för återvinning och på den kärl för detsamma. Vi är lite trötta på papperskassar. Tänkte några större kärl för papper, kartong, plast, metall, glas och pantflaskor. Sedan blir det en för batterier, lampor, metallskrot och gassprayflaskor och annat man slänger mer sällan.

Ikea erbjuder DIMPA, fyra väskor för 59kr. Billigt och praktiskt.

Granit har tvättboxar, två stycken för 189-199kr. Dyrt och synd att det är olika storlekar. Annars gillar jag att dom inte är genomskinliga (vill inte behöva se återvinningen) och att jag kommer kunna fästa en DYMO-lapp på dem!

Inget som kändes så där klockrent. Får leta vidare. Det jag söker är 6 större kärl, likadana, gärna i kartong med lock. Inte plastlådor, det har jag aldrig sett något som varit snyggt. Dessutom två alternativt fyra lite mindre i samma stil. Det ska gå att ta varje kärl och sätta i bilen, det kan inte vara någon väggfast eller byrå-variant. Var hittar jag det? Till en acceptabel peng! Hur förvarar ni er återvinning?