Nu har jag äntligen börjat bygga mitt medelpass!
Så här beskrivs medelpasset generellt:
Jympa Medel – tempo och en del hopp
Passar dig som är van att röra på dig och vill ha mer krävande styrke- och konditionsövningar. Medel har tuffare tempo, men med mycket variation, t ex varvas tyngre övningar med lättare och hopp varvas med hoppfria steg.

Det finns som jag skrev om när jag var på kursen vissa givna ramar för jympan men vi ledare koordinerar själv passen och mixar musiken. Jag har gjort min musiklista och börjat med rörelserna. Idag kommer min mentor Ulrika hit och vi ska gå igenom passet. När jag är helt klar med passet ska jag träna på det i ca 2 veckor, sedan ska jag leda ett diplomeringspass och om jag blir godkänd ska jag sedan börja hålla pass en gång i veckan.

Detta är mina låtar
Uppvärmning
One night in Bangkok
Hit the road Jack
Black Cat
It’s a man’s world
Styrka
Nothing else matters (med Shakira)
Full circle
Philemon Arthur & the Doung
Kondition
Shanevaal Chounk
Mikrofonkåt
Styrka
Sweet dreams
Soldiers
Kondition
Raise the roof
Push
No limit
Nedvarvning, avslappning, strech
Some nights
Nothing is real but love
You had time

Eventuellt byter jag ut någon konditionslåt mot Tacatá. Hela listan finns här: http://open.spotify.com/user/jurlu/playlist/3JGeUDIMPoHwQoZr7KzNOo