20120726-201232.jpg
Vem älskar inte en så här tom kalender? Löööööv! ToDo-listan är alltså ganska kort men sakerjaggärnavillgöra-listan är längre. Jag älskar att fundera ut vad jag ska göra kommande, lediga dag för att den ska bli fulländad. Saker jag gärna vill göra när jag är ledig, vilket jag är idag och efter 15 på lördag:
Bara vara med Mannen och djuren
Läsa
Åka på utflykt till sevärdheter, plantskolor och skånska byar
Plantera
Så höstsådder
Måla i nytt uthus
Inreda i nytt uthus
Sola
Äta god mat
Träna och, nytt för i år, bygga jympapass
Sova länge och vakna utan väckarklocka
Gå upp tidigt
Gå upp sent
Äta frukost ute och läsa tidningen, hela tidningen
Gräva i trädgården
Handla växter
Elda i eldfatet
Lyssna på Sommar i P1
Starta nya projekt
Allmänt skapande, snyggt eller nyttigt och förhoppningsvis båda samtidigt

Finns det förslag på annat som gör sommaren komplett? Som jag inte får glömma? Jag kan nog räkna med en del paddande också, köpte nämligen en iPad härom veckan. Har testat en del och är i kärlek. Dessa bilder tog jag med den i förrgår och kolleger är gjort i en app.

20120726-202012.jpg
Utsikt och levande ljus på vid kaprifoldoftande uteplats. Det gör jag också gärna när jag är ledig. Glor på vacker utsikt och lyssnar på fåglar.