20120630-233702.jpg

Alltså vissa dagar har det verkligen varit så fint väder! Några små stunder i solen efter lunchen har jag fått och jag är lite bitter över att ha varit inne 8,30-21 när det varit kanonväder. Men sommaren är väl inte slut ännu…
Det ha serverats väldigt god mat. Den har innehållit lite för snabba kolhydrater för min smak; bröd, vitt ris och stuvade makaroner till exempel. Nog för att jag har gjort av med all energin men min kropp är bara van vid ett måttligt intag och då långsamma kolhydrater, så det är lite mambo jambo i magen. 

20120630-233715.jpg

Nu har vi just avslutat den fjärde dagen i hotellets restaurang med god mat och hejdlösa skratt! Dagen har nästan bara varit praktisk. Vi har gjort flera ledarskapsövningar, musikanalyser och jympat. Sedan har vi arbetat med ett grupparbete, jag och 4 andra fick 5 låtar och skulle analysera dem, välja varsin låt och sätta ihop rörelser till dem. Vi hade 3 styrkelåtar och 2 konditionslåtar och vi var utmanade att välja en där vi hade våra svagheter. Alltså valde jag inte styrkan där jag känner mig säker på teknik och ledarskap utan en kondition som innehåller mer av koordination och takt. Vi har jobbat med dem idag och i morgon ska vi redovisa praktiskt i form av ett pass. Det kommer att bli ett pass av normal längd när allt sätts ihop. Tror att det är denna följden: uppvärmning ca 10 min (inks rörlighet 2 min), styrka 9-10min, kondition 5-6min, styrka 5-6min, kondition 9-10min och nedvarvning/rörlighet/avslappning 14-15min. Alltså kommer alla kursdeltagare att leda en låt och alla andra är med och jympar i väntan på sin tur. Oh maj gad… Det gick bra med analysen, den gjorde vi ihop i gruppen. Sedan gick jag undan för att ”söka inspiration”. En kurskompis hittade mig sedan i fosterställning i duschen. Nä kanske inte riktigt, men jag körde lite fast kan man väl säga. Hittade känslan i musiken och rörelser jag ville köra men visste inte hur jag skulle sammanfoga dem och sedan bara eskalerade det. Jag kan inte, jag vet inte, jag förstår inte, jag är kass, varför är jag här, de andra kan, det kommer att bli så pinsamt, varför förstår jag inte… Fick väldigt bra hjälp av mina kurskamrater och känner mig nu nöjd med upplägget! Pratade med flera stycken som har haft precis samma känslor som jag så det verkar vara ganska vanligt. Tårar och panik är en del av processen. Uuuuuundra varför ingen sagt det?!


Denna låten i en version som är ca 2,50 lång ska jag leda.