Vilket skulle det vara?

Ja nu har vi klarat av första dagen på kursen. Den kan snabbt sammanfattas med ”skjut mig”. Det har varit typ asjobbigt. Den längre, men ändå korta, versionen då;
Tåg till Malmö
Cykel från hotellet till Heleneholm (10-15min)
9,15 fika, vi är 23 deltagare och 2 utbildare
9,30 start
Presentation (här kom frågan om djuret in btw), formalia, förväntningar osv
Teori: Uppvärmning – typ var, när, hur, varför
Praktik: Baspass 60 min (inkls videofilmning av oss deltagare)
Lunch
Teori: Titta på video, diskussioner
Teori: Musik
Fika
Praktik: Musik, vilken känsla har en låt, starkt & kraftfull, mjuk & elastisk, lösgörande & schwung, spänst & lyft? Hur kan man förstärka den känslan genom ansiktsuttryck och kroppsspråk? Vi filmas noggrant när vi ska se arga/bestämda ut eller glada/glättiga. Vi får även leda 3-4 kompisar i 2 rörelser och bytet mellan rörelserna.
Middag
Teori: Titta på video, träna på att takta och pulsa olika musik.
Praktik: Medelpass 60min inks filmning
Dusch
Lite umgänge och snacks
Cykel till hotellet
Dusch
22,30 landar i sängen

Tiden när Friskis och Svettis handlade om att ”plocka äpplen” är looooooong gone. Här är det blod, svett och mjölksyra som gäller. Och glädje! Det är egentligen den främsta grunden, men jag kan inte påstå att jag kände den på sista passet idag. Jag var så överväldigad av alla intryck, all ny kunskap och trötthet att jag var gråtfärdig. Blinkade bort tårarna och låtsades att dom var svett. Än ger jag inte upp.

Nu får jag nog slå ihop macen för vi börjar kl 8,30 i morgon. Då ska vi ha ätit och cyklat till anläggningen. Var det någon som sa arbetsläger? Ja. Vilket djur jag valde? Lite fixerad vid höns som jag är sa jag att jag var en kyckling; lite försiktig med det som är nytt men hindras inte av det utan är väldigt nyfiken, driven att testa, utvecklas väldigt snabbt och mycket.

Sov gott, det kommer jag göra!

Ps, varmt tack för alla kommentarer om klänningen! När jag ser bilden så undrar jag vad jag tänkte på när jag köpte den längden på koftan. Det är ganska uppenbart att den skulle varit kortare. Men jag var mest inne på att hitta en fin blå färg. Jag tror att klädkoden var kavaj. Skjal, kort kavaj eller bolero it is. Tack – ni är bäst!


