20120626-213100.jpg

Varför motstod jag inte frestelsen att prova den klänning jag tänkt ha på bröllopet den 14 juli tillsammans med den nyinköpta blå koftan? Bilderna blev helt suddiga av blotta förskräckelsen… Det var inte alls någon upplyftande upplevelse, den kunde jag sparat lite på. Nu är det ju dags för kurs och jag kan inte leta något annat på ett tag. Extra osnyggt var det när klänningen var skrynklig och jag hade tvättat av sminket och satt upp luggen. Ser ut som en bibliotekarie eller möjligen en städtant. Alla kavajer jag provade på stan (tänkte att svart kavaj var användbart också efter bröllopet och även snyggt) var antingen för långa eller för stora i bysten, denna koftan var jättefin i färg och material. Men modell – no no. Vad tusan ska jag ha till klänningen? Eller ska den också bytas? Och skor då? Festen ska vara i en lada så dom får väl vara någorlunda stadiga. Tiiiiiiips tack!