Vet ni vad som hände i natt? Det blev strömavbrott!!! Jag skulle precis gå och lägga mig strax efter 01,00 så slocknade hela huset, alla maskiner. Inks äggkläckaren… La ett täcke över den och försökte få tag på Eon. De visste inte vad felet var och kunde inte säga någon tid. Tittade på termometern i kläckaren, temperaturen gick snabbt nedåt när värmen slutade att fungera. Från 37,4 till 34 på 40min. Nä så kan vi inte ha det tänkte jag. Stoppade äggen och några blöta bomullstussar i bh:n och slumrade på soffan. Klockan 4 kom strömmen. Kläckaren fick bli varm sen la jag tillbaka de pipande äggen vilka flera redan hade hål.

20120622-002738.jpg
När vi kom ner i morse hade en kläckts och nu ikväll har totalt fem kläckts. Ett ägg har hål i skalet och kycklingen är nog ute imorgon. Vilken tuuur att jag var uppe så sent. Om vi båda sovit hade vi inte märkt något och om äggen blivit kalla i 2h så vet jag inte om kycklingarna hade överlevt.

20120622-003102.jpg

20120622-003140.jpg

20120622-003203.jpg
Jag fick se fyra kläckningar och det är verkligen ett mirakel. Här är en liten film på den andra kycklingen. Nu måste jag sova, strömavbrott, hönsmamma och mirakel – det tar på krafterna det. Glad midsommar!