Skånska för att pengarna bränner i fickan… När sista gästen åkt igår (festen blev såååå lyckad! Men jag hade fullt upp med att vara värdinna, grillmäster och festdeltagare så inga foton blev tagna på vare sig mig, de fem gästerna, maten eller dukningen.) tittade jag på klockan, 22,20 (de kom redan 16). Hmm om jag inte skulle ta en sväng till Plantagen ändå… De hade kvällsöppet och 50% på alla uteväxter mellan kl 21-23. Sagt och gjort, i flipfloppsen och ut i bilen, trampade gasen i botten. Var där ca 22,35. Det var fullt med folk. Det hade funnits baden-baden stolar för 99,- och folk hade varit fullkomligt tokiga. Pratade med en tjej som beskrev vassa armbågar, bråk och att hennes dotter inte släpptes fram för att hjälpa sin mamma att bära!!! När jag kom var det kö genom halva innedelen (till dörrarna där vattenslangarna är). Jag smet förbi och ut i den becksvarta plantskolan. Köpte tre klematis, två hosta, två rosa lavendel och en Afrikas lilja (4 knoppar). Totalt 392,-. Väldigt nöjd! Nu ska jag bara hitta bra platser till dem… Får ta itu med det direkt och kika in till er ikväll istället.

20120615-102946.jpg

20120615-103027.jpg

