På senare tid har jag fått många nya fina läsare, här får ni en rundtur! Jag tror att ni kan klicka på bilderna om ni är extra nyfikna 🙂

Välkommen hem till oss på Åvik! Huset är från slutet av 1800-talet men är totalrenoverat av oss 2009. Tomten är på ca 1000kvm.

Förutom två människor så bor det även två hundar, en katt, tre hönor, en tupp, tre kycklingar och åtta ägg (!!!) här!

Här på baksidan av huset har vi en plats som är skuggad när det är som varmast på dagen och har härlig eftermiddags- och kvällssol. I krukorna finns jätterams, afrikas lilja, pelargon och lavendel. I rabatten framför finns gigantiska pioner, klematis, judas penningar och lite av varje.

Vid hönshuset har jag planterat en New Dawn och i år kommer den att blomma! Många av växterna hos oss är gamla men väldigt många har jag planterat eller sått de senaste 1-3 åren och de börjar först nu etablera sig. Vårt hus och trädgård hade inte fått mycket kärlek på ca 8 år när vi köpte det, men efter 3 år här börjar vi få det som vi vill. Men många drömmar och planer återstår. Bland annat vill vi bygga ut huset på längden och i vinkel. Men det ligger några år fram i tiden.

Bakom hönshuset har vi en uteplats med härlig utsikt! Vi har själva gjutit plattan och den har runda hörn som vi gillar väldigt mycket!

Just nu bygger vi ett nytt uthus. Det ska tre lager med stenar till på höjden sedan är murningen klar!!! Det ska vara grått, putsat, ha grön panel upptill och i gavlarna, ha svarta fönster och dörrar samt papptak.

Vi vill även bygga ett växthus, bland annat med teglet från det gamla uthuset (det som ligger som en mur till höger nedan), och här är den tilltänkta platsen. Det ska vara ”dockat” till den vägg som syns nedan. Från den platsen har vi ungefär samma fina utsikt som från uteplatsen.

TACK till Er alla som brukar läsa min blogg och lämna fina, glada, snälla, roliga, tänkvärda, kluriga hälsningar. Tack, vad vore min blogg utan läsare?

Kram Christin

