Med kudden i örat snubblade jag upp i morse. Svärfar (dom murar, började 07,00) gillade min outfit, tyckte att jag såg ut som en Hollywoodfru!

20120606-083649.jpg
Vad jag hade så bråttom till var detta:

20120606-083830.jpg
Det har kläckts några små kycklingar!! Max 4 kan det bli och jag har sett 2. Sedan ligger Pärla på 8 andra ägg också. Men när det gått några dagar från kläckning kommer hon att anse det färdigt och kliva av dem. Då kommer vi att flytta de äggen till en kläckare.

20120606-084153.jpg
Kläckaren står i vårt badrum och värmer upp! Vi la in de 8 nya äggen under hönan för att vi trodde att de 4 första hade dött. De hade nämligen blivit helt kalla 2-3 gånger. Vi blev inte kloka på vad vi såg när vi lös äggen med en lampa, så vi lät alla ligga kvar. Och, passande nog, kom den begagnade kläckaren med posten igår. Nu kan jag kläcka alla! Det tar 21 dagar för äggen att bli färdiga och det återstår 15 dagar för de 8 äggen. Hoppas kunna smuggla in dem till Pärla sedan, annars får de växa upp med värmelampa istället. Det är sååå spännande alltihop!

Ha en glad nationaldag! Jag funderar på att plocka fram kameran och ge er lite bilder från haven. Kanske kommer sedan!

20120606-091603.jpg
EDIT: Jag har sett 3 olika nu❤