Vi har ett abonnemang på hyrfilm, det kommer hem 4 filmer i månaden (2 per gång), jag väljer på förhand ut vilka filmer jag vill se och placerar dem i min lista på nätet. När vi sett dem skickar vi tillbaka dem i det förfrankerade kuvertet som kommit med försändelsen. Detta till ett fast pris (79kr/månad) utan förseningsavgifter. Det är huuuuur bra som helst! Om du använder denna länken http://www.lovefilm.se/8mqcq7tpx/visitor/sign_up_1.html så får du prova gratis i en månad och jag ska få en hemlig belöning om du blir kund! Kan ärligt rekommendera detta, vi har haft det i 1,5 år och är så nöjda. Man kan pausa abonemanget om man är bortrest och man kan ha olika listor som de ska välja från, om man vill att det ska komma en barnfilm och en vuxenfilm per gång till exempel. Företaget heter LOVEFILM.

Några av mina senaste sedda filmfavoriter är:

  • The Mechanic
  • Limitless
  • The rebound
  • Baksmällan I + II
  • Den som dräper (alla filmerna)
  • No strings attached
  • Social network (om facebook)
  • The adjustment bureau
  • The next three days
  • Nicolaj og Julie (dansk serie)
  • Eat, pray, love
  • 127 timmar
  • Red
  • The switch – pappa på burk
  • Smala Sussie
  • Australia
  • Inception

Alla filmer man sett finns kvar i en annan lista och man kan betygsätta dem. Det är såååå fiffigt det hela😉

Action, komedier, drama – ja jag är nog en allätare. Men prisbelönta filmer som Apflickorna och Svinalängorna förstår jag inte alls. Inte heller Kings Speech eller Shutter Island, vilka var en av mina bloggisars favoriter. Smaken är som baken!