På 5 års studier vore det inte mer än rätt med ett frikort. En kurs som man kan skippa. Jag hade valt rättshistoria. Min uppsats är inne nu och tiden till historiatentan har börjat ticka. Nästa tisdag kl 08,00.
Vad är det då som är så fel med historia? Är det inte egentligen ganska kul? Jo. Det är det. Om du inte har 5 böcker att läsa varav en på engelska och en är en historisk lagbok på gammalsvenska plus anteckningar och tentan är muntlig. Och kursen är 4 veckor lång (kort). Du kan få en fråga på vad som helst från medeltiden, nä från Romarriket till 1950 och sedan ska du prata om det ämnet i 15 min. Fy f*n vad jag hade velat ha ett frikort😦 Gör inte saken bättre att det är en omtenta, jag har alltså redan bevisat att jag inte är bra på detta. Trots att jag försökte. Men, det är bara att bita ihop. Hittade en 6:e, ej obligatorisk bok, som var mycket bättre. Läste med öronproppar tills dagen gick över i skymning. Då tog jag och familjen en inspektionsrunda i trädgården. Konstaterade för femtioelfte gången att maj är den finaste månaden.

20120521-220547.jpg

20120521-220556.jpg

20120521-220604.jpg
TACK för alla råd om tvättstugan! Nu lutar det åt rutigt betonggolv, matta vita putsade väggar, vita blanka luckor, vit råspont i taket och svart dörr! Och lite personliga saker med färg, det har jag alltid! Det skulle nog bli ett rum jag hade trivts i!