20120520-230844.jpg

Nu behöver jag er hjälp!
Håller på att fundera över tvättstugan. Det blir ett ganska avlångt rum, ca 3m*5m, med diskbänk, tvättmaskin, torktumlare och panna på ena sidan, och två garderober och nedfällbar väggtvättställning på andra sidan. Inredningsmässigt är det inte så mycket att vinka på, det måste vara ungefär så för att allt ska få plats.
Men det jag funderar över är luckorna. Jag är nämligen sugen på att ta högblanka vita precis som vi har i vårt kök och frågan är om det blir tråkigt? Det blir ju andra handtag, annat golv, annan bänkskiva och andra typer av skåp. Golvet kommer antagligen att bli betonggolv med målade vita rutor på (som bilden ovan, från Femina hemma # 1 2012), om ytan är fin nog, annars kanske jag målar hela eller så lägger vi plattor. Väggarna blir vita, matta, putsade. Taket har jag inte bestämt mig om ännu. Kanske råa vita brädor eller vit gips. Eller så får jag ha rutorna i taket, om jag nu inte får dem på golvet, så kanske vi bara lackar betonggolvet!

Ett alternativ är ju att ta gråa luckor men det känns som om det gör rummet mindre, och det är ju redan ganska litet. Vad säger du?

Hittade ingen riktig bild på de gråa luckorna.

Här ser man en glimt av vårt kök. Vita, släta, högblanka luckor. Sååå lätta att städa. Och snygga, om jag får säga det själv🙂 Men blir det tråkigt med samma luckor i kök och tvättstuga? Rummen ligger alltså inte i samma hus.

Hittade även denna lucka, Sofielund valnötsmönstrad. Gillade färgen, den grå tonen jättemycket men är ganska skeptisk mot fejkat trä.

Help!