Varför säger man alltid mormorsblommor om klassiska perenner? I min värld är det Farmor som är Queen of flowers! Hälsade på henne när hon fyllde år i lördags och vi tog en lång promenad i hennes trädgård. Med mig hem fick jag fyra växter; dahlia, okänd gul lökväxt med stora blanka blad, trädgårdsblåsippa och feresia. Jag är lite osäker på dem alla, har inte haft dem innan. Dahlia känns som en hel vetenskap! Well det blir nog bra ändå!

20120513-233628.jpg
Här hamnade dom. Tätt ihop runt tornet. Om ni undrar så ska stenen grävas ner och givetvis gå hela vägen runt busken. Snart…

20120513-233904.jpg
Jag tar till tunga vapen mot hönsen nu. Fladdrande vita plastbitar. Hoppas att ringblommor, sallad, persilja, dill, blomkål och brysselkål får vara i fred.

20120513-234111.jpg
Vilken härlig dag det var i söndags! Klippa, kratta, gräva, så, plantera, flytta, köpa nytt, dricka must, hämta vatten i brunnen. Life is good on sunny sundays! Jag har förresten klippt ner en av mina penséer som började bli för hög. Om någon vecka har den fått ett nytt fräscht flor. Då har nog syrenen slagit ut. Den är på G!