20120513-090418.jpg

Jag gillar det bloggskapade (?) uttrycket att ett föremål är loppat och alltså fyndat på loppis. Igår på loppisen bytte jag en blender mot ca 6 m randigt tyg som är 3 m brett. Perfekt som duk när man ska ha långbord i en sommarträdgård! Det blev även ett boulespel 10kr, en rökelsehållare 5kr och en film 5kr. Jag försökte att inte shoppa upp alla pengar som kom in, krävdes lite diciplin med det gick!

Tips till er som ska medverka vid en loppis:
– Tag med växel!!!
– Använd maskeringstejp till att prismärka saker. Ett bra sätt kan vara att ha 5kr och 10kr avdelningar på sitt bord, där allt som står i den avdelningen har samma pris.
Du kommer inte att få några enorma summor för dina saker, även fast dom är fina och oanvända. Var beredd på att sälja för väldigt låga summor, annars får du kanske åka hem med allt igen.
– Lämna allt du inte får sålt till välgörenhet, poängen är ju trots allt att rensa hemma!
– Kläder är SVÅRT! Iaf hos oss igår. Sälj dem på Tradera istället.
– Ta med lite påsar och emballage.

Vår dag igår var lyckad men det hade kanske kommit ännu mer folk om det inte var sånt busväder! Jag sålde kanske 50% av det jag tog med mig och lämnade en och en halv flyttlåda till Amnesty. Bara två föremål fick komma med hem igen!

Nu är det trädgårdssöndag här hemma! Tjingeling!

Ps, tack för alla hälsningar om fotot! Visst var han söt, men lite konstig. Ska tillägga att han kom smygande i en svart, stor, tung mercedes med krimskramsiga skyltar i grillen.
Oh hjääääälp tänkte jag när jag öppnade en två cm springa i dörren, men så visade han fotot och jag var såld och bjöd in honom i köket. Som att bjuda ett barn på godis🙂