Här mina vänner, ska ni få se. Ett foto på vårt hus taget för ca 30 år sedan. För något år sedan kom en man i uniform och sålde detta till mig, för 500kr inks negativ. Berättade att han tagit det och att arkiven nu skulle upphöra. Av någon anledning kom jag i kontakt med en annan flygfotomänniska och berättade denna historia, då påstod han att mannen var en riktig bluffmakare. Och ja, något lurt anade jag för jag tog nämligen ett kort på honom. Jag var inte helt säker på om det var en hederlig farbror eller en mördare jag släppt in, vad ett foto skulle hjälpa mig är dock något oklart.

Bluffare eller ej, jag är väldigt glad att vi fick köpa fotot!

Mannen som hade det mellan oss och Ebba lyckades väl inte riktigt hålla styr på…någonting.

Bild från 2010. Vi hade börjat få ordning här men allt det gröna vid buskarna till vänster är kirskål. Där har jag köksträdgården nu. Förutom att missköta hus och trädgård tillät han som bodde här att grannen till vänster byggde ett hiskeligt garage typ på tomtgränsen… Sinnessjukt. Det är därför jag satt upp lite olika armeringsnät och de stora hasslarna bakom hönshuset. En dag (när vi tex inte har en stor presenning på uppfarten) ska vi själva beställa ett flygfoto, detta var någon som tog utan att vi bett dem.

Bild från 2010. Var länge sedan jag tog någon fin på framsidan… Massor av bilder finns under ”vårt hus Åvik” ovan. Nu är det dags för mig att åka till loppisen med fullastad bil!