Ja, ni vet hur det är. Man går ut för att rensa lite ogräs och när man kommer in har man dirigerat mannen att såga ner en buske med motorsågen och engagerat 4 personer och en bil i att få upp rotklumpen. Jasså ni vet inte hur det är? Hmm nåja, jag vet precis hur det är. Och nu har jag ett hål i min rabatt! Längtar efter att fylla det. Funderar på vit rönnbär, jätterams och allium.


Fast jag är lite sugen på ett fruktträd i stället. Vi får se vad det blir! Vad tycker du? Inte för stort.

20120508-215955.jpg
Hålet efter den gamla, dåliga busken är mellan en syren och en rosenkviten samt ribes. Det området som ser lite tomt ut rensade jag från mängder av kirskål förra sommaren och sedan planterade jag två rosor (Karen Blixen och daggros) samt stjärnflocka, vit iris och vitlysing. På klättertornet växer kaprifol. Vid armeringsnätet växer murgröna. Som avgränsning mellan gräs och land håller vi på att lägga gatsten.
Jätterams har jag i krukor i köksträdgården. De räddade jag från kirskålshavet i fjol.