Mattias kommer hem från jobbet och följande utspelar sig.
M: åhhh alltså på ena sättet önskar jag att du varit med så du fick se men å andra sidan var det bra för du hade aldrig velat gå därifrån!
C: jasså vaddå?
M: jag kom cyklade så ser jag en dam med en GRIS! En minigris som bara pom-pom-pom (ljud för att gå) där bredvid henne.
C: va är det sant! Stannade du?
M: jaaa! Jag var tvungen. Den hette Alice och det viftade på svansen heeeela tiden, och den var lös, inte alltid så lydig men ändå ett flockdjur så den följde oftast med men om den stack så var den jättesnabb och så stod den så här nöff-nöff-nöff (härmar grisen). Och den var köpt från en seriös uppfödare för det var viktigt så man säkert fick en minigris. Och jag frågade om den kunde bo ute och de hade Alice inne men uppfödaren hade många som bodde ute och de förstör inte så mycket i trädgården. Alltså åh! Vi måste….. Den kan bo i hönshuset!
C: men där bor ju hönsen?
M: jamen bygga ut!

Inte bara jag som älskar djur🙂

Bildkälla

20120506-120724.jpg