Vilken fantastisk långhelg! Är fortfarande lite hög! Har bara varit i trädgården och har hunnit med massor; krattat, rensat, klippt, grävt, flyttat, gödslat, sått, planterat om men också varvat med stunder raklång på gräsmattan. Då känns det som jag är ett med denna gamla tomten, som om den drar mig till sig. Svårt att beskriva. Men jag älskar att ligga på rygg i grönt gräs!

20120502-064134.jpg
Ibland kommer några busar på besök när jag ligger där! Jag flaggade igår. Med stormflaggan ( = mindre än vanlig). Inte för att det blåste mycket utan mest för att den låg överst!

20120502-064332.jpg
Bytte några lavendelplantor vid köksträdgården och hönssäkrade dem… Tills plantorna etablerat sig tänker jag ha nätet där.

20120502-064452.jpg
M hämtade lecablock till garaget. Köpte på Blocket och sparade 8000,-! Blocket är fantastiskt! M var även barnvakt åt sin systerson 7 år och utan vi visste ögat av hade barnet blivit två! Det fanns ett i lastbilen visade det sig och de lekte med bollar och ta fatt. Sen åt vi spagetti och köttfärssås och drack flädersaft.

Lovely! Hur fantastiskt som helst!

