Igår var som sagt första dagen av min praktik. Det var en händelserik och inspirerande dag. Byrån jag är på är ganska stor med ca 50 anställda så det var många nya ansikten och namn. Ser verkligen fram emot denna tid och lite hands-on. Juristprogrammet är oerhört teoretiskt till största del.

20120326-225623.jpg
Blommor välkomnade mig på mitt rum där jag började med att läsa ett nytt avgörande från Högsta Domstolen och damma av kunskaperna om Miljöbalken. Det är två år sedan jag läste svensk miljörätt, den senaste kursen var internationell miljörätt.

20120326-225923.jpg
Hemma möttes jag av beskedet att vårt bygglov kommit! Jippie! Försiktig nedmontering av vissa delar byttes direkt ut mot rivning. Uthuset var i mycket sämre skick än vad jag förstått. Taket och trädelen av huset föll sönder i smulor. Vi kommer absolut att försöka återanvända teglet och speciellt den delen med luckan.

20120326-230157.jpg
När solens sista strålar ännu var uppe (älska sommartid!) planterade jag några nya penséer och konstaterade att mina favoritjeans fått ett hål på knäet. Typiskt. Måste hitta nya. Ljusblå kanske kan funka i vår?