20120325-195545.jpg

I går skrubbade jag betongplattan som fått hala alger under vintern.
Även mina nya zinkkärl fick en omgång. Är det någon som förstår sig på hur man använt dem till vänster ovan?? De ser ut som hinkar men har inga grepar och inga märken efter att ha haft det heller. Lyckeby 12l står det på den närmast kameran.

I lördags köpte jag 4 baljor och 5 hinkar genom en Blocketannons. Betalade 1000kr för rubbet och det tycker jag var fyndigt! Ofta begär säljaren flera hundra för bara en balja. Hade en hel del kärl redan innan, kommer att behöva massor nu, har beställt ca 50 fröpåsar från Impecta! Fick ju tidernas största presentkort där som ni vet.


20120325-195601.jpg

Fick ställa en del prylar här på uteplatsen, ser ut som en affär nu. Men vi ska ju riva uthuset och bygga nytt så jag kan inte ha grejerna varken i eller utanför det just nu.

20120325-200017.jpg

Nedmonteringen har börjat lite smått. Trädgårdsskjulet och min hörna är borta. Fram kom gris-dörren. Den är så fin! Vill spara den!

20120325-195609.jpg

Hur sparar man ett hål?😉
Får se om jag kan komma på något kul.

Nu är det dags för min första dag på praktiken!