Nu är det officiellt, våren är här! Först fika i solen, t.o.m med bara ben, utan att frysa och på kvällen på väg hem från Friskis doftade det jord. Ni vet som det gör på våren när det varit varmt på dagen och sedan blir en svalare kväll och det är liksom både varmt och kallt och lite fuktigt. I alla fall, jag älskar den doften!

20120314-222427.jpg

Min älskade katt Stubben höll mig sällskap, i koppen fanns det kaffe med mjölk och i skålen mixade jordgubbar och grädde. Efter en stund kom Mannen hem. Han har nyligen köpt en ny motorcykel.

20120314-222449.jpg

Peppe och hans tantalantor hönsfruarna var nyfikna som alltid. Vi har fem höns, Peppe som är legbarfärgad, Snövit som är vit, Lillasyster som är vetefärgad, Agda II som är svart (hon hette Bessie innan men jag känner att hon ska heta Agda som sin framlidne moster som också var svart) och gråa Pärla som inte syns på bild. Pärla går ofta lite själv och jag tror att hon är lägst i rang. Dom andra är inte stygga mot henne, hon verkar välja det själv. Alla hönsen är av rasen dvärgkochin och i vår tänkte jag köpa avelsägg med chans på gula och röda kycklingar. Vi köpte ägg förra året och Lillasyster ruvade fram Peppe, Agda II och Pärla samt ett gäng syskon. Finns bilder under ”att ha höns” ovan.

Idag bär det av mot El Stockholmo!