Åh så skönt! Nu är allt klubbat och klart och jag ska göra 8 veckors praktik på en advokatbyrå i Malmö. Jag kommer att skriva en uppsats inom miljörätt och jag kommer att göra det på deras kontor på Stortorget och allt har blivit precis som jag önskade! Direkt efter vågen med glädje och värme kommer så klart en våg av prestationsångest och panik men man få försöka sitta stilla i båten, ha is i magen. Det brukar gå vägen, även det omöjliga. Och just det, idag hade jag min vårjacka och en av hästarna på granngården gick utan täcke. Det värmde i solen och trädgården är full av knoppar. Som min idol Winnerbäck sjunger ”allting, allting, allt är nästan perfekt”.

Här syns jag på en Miljörättskväll på min blivande praktikplats. Goodiebagen innehöll kollegieblock, penna, post-it lappar samt flikar och en vattenflaska till träningen.