I detta huset äter vi kolhydratsnål kost, om någon nu missat det! Snart rundar vi 2 år med GI och det vad som är normalt för oss, knepet för att få det att fungera är att inte se det som en tillfällig diet utan en livsstil. Min man är brandman och väldigt fysisk aktiv, jag tränar 3 gånger i veckan – det är inget problem att avstå kolhydrater även om man är aktiv. Vi äter i stort sett inget bröd, pasta, ris eller potatis. Kolhydrater ryms men bara de långsamma. Bort går sötsaker och processade, onaturliga livsmedel. Mycket naturliga fetter och mat lagad från grunden, inga hel- eller halvfabrikat. God mat, mätt länge, inga magproblem – vore väl konstigt om man bytte bort det! Vi lagar middag varje dag och gör lite extra så att vi får varsin matlåda till nästa dag. Om du tittar under länken ”Så kom jag i form med GI” hittar du fler inlägg jag gjort om GI och om du söker på GI i bloggen så hittar du flera recept på mat och nyttiga godsaker.

Veckans matsedel:
Chili con carne
Kycklingburgare med vitlöksost
Ostgratinerad kassler och broccoligratäng
Ärtsoppa och stekt falukorv (minst 70% kött!)
Ugnsbakad kycklingfilé med vitlöksost och purjolökssås
Het fläskkarré
Torsk i tomatsås

Försöker med hänsyn till miljön att tänka på att inte äta så mycket kött, men det är svårt. Gillar det väldigt mycket.