Vid våra ytterdörrar på boningshuset, vid dörren på tvättstugan och på hönshuset har vi en vit lampa som jag gillar väldigt mycket.

Så här ser den ut. Den är köpt i lampaffären på Föreningsgatan i Landskrona.

Och en gammal bild på lampan på framsidan. Hmm vad liten den ser ut! Frågan är om vi flyttat den lite efter detta fotot togs, lite mer mot dörren och något längre ner. Jaja ni får se resultatet sedan.

Nu när vi ska bygga om uthuset har jag tänkt att vi ska ta den lampan som sitter på uthuset och sätta på framsidan istället, så att vi får en på var sida om dörren. Och på kommande garaget tänkte jag att vi skulle sätta en sån där hemsk ljusslang! Fast den ska inte synas, utan löpa under takutsprånget. Ungefär så här:

Fast med lite svagare ljus. Visst är det fint? Bilden lånade jag här. Huset är så vackert tycker jag!