Vissa kommer nog att ha svårt att förstå detta. Men jag älskar att vakna av en varm, mjuk, spinnande hårboll som placerat sig på mitt bröst. Tassarna utsträckta så att de mjuka trampdynorna ibland rör mina läppar. När ögonen inte är lättjefullt slutna blickar dom stadigt rakt in i mina. Andetagen är lugna och jag blir så oerhört tacksam över medicinen som gör dom lugna och lätta. Som gör att min älskade vän är här med oss. Världens bästa katt.

20120223-095549.jpg
Man borde vara mer som en katt; njuta, äta, sova, mysa, spana och ibland hitta på hyss. Stubben är min idol. Min fighter. För er som inte vet så har han en allvarlig, ej botbar hjärtsjukdom som vi i december hittade en lämplig dos medicin för. Då hade vi provat allt och det var sista försöket. Jag trodde att hoppet var ute. Men han mår nu jättebra och varje dag är en gåva.