20120202-085504.jpg

Klockan är 9,00 och termometern visar -9 grader. Solen har gått upp, undra hur kallt det var i natt. Får nog gå ut och ge hönsen lite ljummet vatten, deras lär vara bottenfruset. Och för egen del blir det peeling + mask när det är sånt här väder. Man blir ju gärna rätt så fnasig av kyla ute och torr värme inne. Dermalogica är mitt favoritmärke och det jag arbetade med på min salong. Så här kör jag idag:
1. Gentle cream exfoliant
tvätt
2. Ultracalming relief masque på kinder och panna, sebum clearing masque på haka och näsa där jag har lite orenheter, skin hydrating masque runt ögonen.
tvätt
3. Ultracalming serum concentrate + barrier repair

Speciellt ultracalming produkterna passar en torr, känsliga vinterhud. På dermalogica.se kan du hitta en terapeut nära dig. Tjingeling!