För att citera en lärare.
Juridicum i Lund är inhyst i Televerkets gamla lokaler som syns i mitten av bilden.
Nere till vänster syns en lokal som kallas Tryckeriet som vi också håller till mycket i.

Hur gick det då med alla tentor jag klagat över?
Rättsläran 3/12 – check! Är extremt nöjd med vissa delar och ganska förvånad över andra.
Omtentan 9/12 – check! Är lite besviken på resultatet men väldigt glad att det är över.
Muntliga tentan i rättshistoria 11/1 – inte check…. Vad är detta för dåligt stim jag hamnat i? Jag tyckte att det gick bra men dom tyckte att jag var för osäker. Jamen jag är alltid lite osäker!!! Känner mig bortdribblad. I februari kommer nästa chans.*gråtaaaaaaaa*

I går kom i alla fall äntligen antagningsbeskeden för fördjupningskurserna, det skulle kommit i mitten av december!
Vårterminen är indelad i två perioder. Period I fick jag mitt förstahandsval; Environmental Law in an International Context och period II är jag på reservlistan för Förvaltningsprocessrätt. Hoppas att det kan ordna upp sig, är inte alls sugen på det jag kommit in på, Legal History of Minorities. Men det viktigaste var att jag fick miljörätten nu under första halvan, registrering är på fredag och föreläsningarna börjar på måndag. Hopp i galopp!

