Det var länge sedan jag gav er min veckomeny. Denna vecka ska se ut så här:
Kycklingsallad med äpple och jordnötter
Tomat & paprikasoppa med mozzarella
Färsfyllda paprikor
Räksallad
Kycklingfilé marinerad i bl.a. ingefära med ugnsbakade grönsaker
Parmesanbakad fisk med rårissallad
Ugnsbakad kotlett med krämig äpplesallad

Nom nom nom!

Jag försöker begränsa veckans köttintag till en rätt med en köttbit och en med köttfärs, gärna en vegetarisk dag och alltid minst en dag med fisk. Både för miljöns och hälsans skull. Jag har läst att det kräver mer resurser att framställa livsmedel av fläsk och nöt och att det är jobbigare för levern att bryta ner. Egentligen borde jag nog peta in mer fisk men är inte så superglad för det. Har ni några goda fiskrecept att bjuda på? Säg till om ni vill ha något av ovanstående recept.

Nu blir det att ge sig ut i stormen och åka till affären, mindre lockande får jag säga.

20120103-171236.jpg
Jag märker mina böcker (b1, b2 osv) och tidningar (t1, t2 osv) och i kalendern skriver jag biff b2 s. 45 Annars hade jag inte kommit ihåg vart jag hittat recepten. Och så ser man enkelt på morgonen om man ska ta upp något ur frysen. Fiffigt va😉