Ja mina vänner, nu är 2012 här och vi vänder blickarna mot ljusare, lättare tider. Härligt! Jag har känt sådan energi de senaste dagarna, mer än vad jag haft sammanlagt på flera månader. Det beror nog dels på att en tung tentaperiod var över och jag fick en pustepaus till nästa, att en intensiv jobbperiod är klar och så klart att det är nytt år!
Under 2012 har jag massor av spännande saker på gång, känns som ett toppenår är på ingående! Första händelsen är en ledaruttagning på Friskis & Svettis. Redan nu på lördag ska jag visa ett egenkomponerat mini-pass för fem rutinerade ledare och fyra andra aspiranter. Hmm, jag har alltså aldrig hållit ett pass tidigare. Jag har knappt ens hunnit fundera i termer av att själv vara ledare, allt har gått så fort sedan Nina frågade mig och i torsdags fick jag instruktionerna för uttagningen. Men nu sitter jag alltså här och lyssnar på musik och försöker räkna ut hur snabb takt de har. Minipasset ska innehålla tre låtar och jag har valt följande upplägg:

Uppvärmning 100-126 rpm
Eye of the tiger 4,05min (108 rpm tror jag) Klassisk låt som känns lite förutsägbar men är så himla rätt!

Kondition 96-140 rpm
Mikrofonkåt 2,46 min (130rpm tror jag) Mycket tydlig takt och så peppande.

Styrka 40-70rpm
Låt? Svårt med långsammare låt. Har inte bestämt mig, har letat efter någon 60-tals låt för att visa vilken bredd jag gillar i musik men inte bestämt mig ännu.

Vad har ni för träningsplaner inför 2012? Är målet att komma igång, prova något nytt eller kanske genomföra en tävling? Mitt mål med 1-3 gruppträningspass/vecka kommer eventuellt ökas med ledarutbildning under våren, men det återstår att se. Först ska uttagningsgruppen säga vad de tycker. Är jag tydlig och entusiasmerande?