Så snabbt tiden går! Snart är det nyår och jag måste säga att det känns som en lättnad. Få vända blad och känna att det är nedförsbacke igen. Jag har en vana att summera året som gått och tänkte göra det igen. Här skrev jag om 2010.

..::2011::..

Djuren

Oj så orolig jag har varit för djuren. Först Nova som var väldigt nära att lämna oss på grund av livmodersinflammation och sedan Stubben som har utvecklat hjärtfelet RCM. Jag har verkligen varit förtvivlad och trott att jag stått inför Det svåra beslutet, men mina vänner har visat stark livsvilja och väldigt god återhämtningsförmåga.
Det i kombination med extremt skickliga veterinärer gör att dom ligger här och snarkar i detta nu.
Tacksam.

Vi har haft äran att ha kycklingar i år. Det är carpe diem som gäller, oj vad dom växer fort. Nu är dom fullvuxna och tre av dem bor kvar hos oss. Vår gamla tupp Biffen vandrade vidare. Vår flock består nu av Peppe, Pärla, Bessie, Nilla, Lillasyster och Snövit.
 Huset

I huset har vi inte gjort så mycket detta året. Allt är färdigt vilket känns lite tråkigt men vi har gjort dess mer utomhus. Uteplatsen som vi gjöt när scillorna stod i full blom och köksträdgården som vi fixade med efter uteplatsen och fram till midsommar. Ojojoj så mycket ogräs vi fick gräva innan den blev klart.

Bilder från sensommaren, du hittar dem här

Jag

Jag har genomfört termin 5 och 6 på juristprogammet.
Jag har börjat jobba extra på Gents.
Jag har varit med i Expressen och berättat om min viktresa.
Jag har varit i Seoul, Korea.
Jag har gjort en Raw Food Detox.
Efter kuren återgick jag till GI och upptäckte GI-brödet. Nu äter jag bara det!
Jag och M var i Malmö och blev plåtade.
Jag har lämnat in en intresseanmälan om att bli instruktör i core.

 

Ja man får nog säga att det varit ett händelserikt år. Men som ni märkt har hösten varit tung. Nu vill jag verkligen lämna det och gå mot nya mål. Jag kommer avsluta några stora kapitel och påbörja nya. Fortsätta att söka efter min sanning. Min sanning om balans; hur jag hittar den och hur jag behåller den. 

Önskar er alla God fortsättning på julen, Gott slut och Gott Nytt År! Det är så roligt med era hälsningar och mejl. Varmt tack till alla och envar.