20111125-125752.jpg
Jag har nog alltid haft stort självförtroende och varit modig. Provat saker utan att veta exakt hur det ska utveckla sig. Satsat stort. Haft ett mål och nått det. Jag vet att jag kan göra det jag tar mig för. Bara blunda och hoppa.

Annat är det med självkänsla. Ibland är den så låg att man kan torka golvet med den. Det blir extra påtagligt när man pluggar och paras ihop med en mängd oerhört begåvade människor, och när man efter kort och intensiv läroperiod ska tentera. Och helst få ett bra betyg för en jurist med medelmåttiga betyg har ingen framtid. Ja betygshetsen på juristprogrammet är väldigt stark och ständigt närvarande.

Jag har nu gjort två val för att öka min självkänsla så att jag på sikt inte ska påverkas så starkt av situationer som ger mig prestationsångest.
1. Jag väljer att varje kväll skriva ner tre bra saker. Saker som hänt, egenskaper hos mig eller liknande. Det man fokuserar på är det som blir stort.
2. Lämnat mitt intresse för att bli coreinstruktör på F&S.

Det sista är väldigt anmärkningsvärt eftersom jag varken gillar att stå i centrum eller höja rösten i grupp… Så här gick det till;
Efter corepasset igår kom ledaren fram till mig och frågade om jag kunde tänka mig att bli ledare. Hon sa att hon lagt märke till hur god hållning jag har under träningen och att det syns att jag vet vad jag gör.
Jag blev så klart väldigt smickrad och faktum är att jag funderat på detta innan, det har lockat mig. Och nu ska jag. Det blir en stor utmaning och förhoppningsvis kommer det att ge mig mycket även på andra områden i livet. Det passar tidsmässigt väldigt bra eftersom jag vid nyår + mars kommer att lämna några stora åtaganden och är öppen för nya äventyr! Så ni kommer eventuellt att få hänga med på en två-stegs utbildning i core under våren!

Core är träning med fokus på kroppens kärna, bålstyrka, stabilitet, stöd – en av mina favorit träningsformer då den är så kontrollerad och risken för skador är liten.

Kram C

Ps, jag har bara tränat i 1år och 10 månader. Alla kan börja med något nytt och bli bra på det!