Jag planerar alltid en meny för hela veckan och sedan handlar jag. Det kan nog låta både pretentiöst och skitnödigt… Men helt ärligt, det är latmaskens sätt att deala med matfrågan!
15-30 min med mattidningar, böcker, skafferikoll och skriva meny och lista, sedan slipper man tänka på det under en vecka!
90 min i bil och stormarknad och allt för sju dagar finns hemma!
Det bästa är att om jag gör detta så lagar Mannen maten. Fantastiskt bekvämt, alla möjligheter till nyttig och god mat, ekonomiskt. Vad mer kan man begära??

20111113-102513.jpg
Kyckling, quinoa tri-colour, sockerärtor, stekt zucchini och rödlök, bea
Räkor, avokado, gurka, mango, chili, lime, honung, peppar
GI pizza, deg med bl.a. fiberhusk och ägg, fyllning tomatsås, mozzarella, rocula, solrosfrön, tomat, parmaskinka och peppar
Snickers med jordnötssmör, jordnötter och mörk choklad.

