För lite mer än ett år sedan gjorde jag ett inlägg som hette trädgårdsbevis. Så här såg det inlägget ut:

Ni vet jobbiga sidan? I min trädgård? Idag har jag hittat bevis på att det går framåt… Kolla in bilderna, tagna med ganska exakt ett år emellan!

Flyttat diverse buskar, klippt ännu fler, tagit bort häcken längst ner vid tomt gränsen, flyttat perenner som stod mitt i gräsmattan, schaktat av gräsmattan, sått nytt gräs, byggt hönshuset, lagt sten och singel runt huset… Pju! Tja det kan nog bli bra! Blir spännande att se bilden vid samma tid 2011😀

Nu ser det ut så här:

Vi har gjort massor! Fällt tujorna, satt ett staket/plank av armeringsnät och planterat murgröna vid det, flyttat hit två sex meter höga hasslar som står bakom hönshuset, tagit bort andra buskar, klippt buskar, grävt bort jäkligt mycket kirskål, snickrat lådorna till köksträdgården, målat dem, fyllt dem med jord och planterat både tillfälligt och permanent i dem, planterat bärbuskar bakom lådorna, planterat två äpple-spaljé träd, planterat lavendel häck med buxbomingång, lagt sten och singel vid hönshuset samt anlagt uteplatsen där.


Sista piffet vid H-huset är klart


En flaggstång flyttade in


Uteplatsen bakom hönshuset blev gjord

Sådärja! Ni som varit med från planeringsstadiet, vad säger ni? Blev det som ni trodde när jag beskrev? För er som inte vet så har jag lagt upp väldigt fula ritningar och ingående förklarat mina planer och fått massa bra tips från mina goa läsare!
Undra hur det ser ut 2012? Tyvärr tror jag inte att vi har hunnit bygga ut eller bygga om då. Det ligger på 5 års planen. Men man vet ju aldrig! Enligt M är uthuset först i kön, mig kvittar det.