Innan jag ens hämtat min hund från Din Veterinär har jag fått ett mejl från IF att direktregleringen är klar! Veterinären ville utan tvekan ta bort knölen på Novas bröstkorg.

När det gäller större ingrepp hos veterinären är jag alltid lite nervös att något ska strula med försäkringsbolaget. 5000kr en vanlig måndag vore helt klart utanför budget. Men, som alltid, kommer det ett tydligt och snabbt mejl från IF att de mottagit skadeanmälan och att allt är klart. Vår försäkring kostar visserligen en hel del men det är värt guld att kunna tänka ”lugn, det ordnar sig” när det hettar till.

En ovetenskaplig jämförelse; självriskperioden är 100 dagar, inte 125 dagar som Stubben har hos Agria. Självrisken är fast (2500kr) på Agria betalar vi utöver den fasta självrisken på 1100kr även 25% i rörlig självrisk. (Nu hade vi i och för sig en rabatt på Stubbens försäkring för den var inte utnyttjad under en viss tid.) Om jag köper medicin kan jag scanna in kvittona och mejla dem så kommer ersättningen inom någon dag. Hos Agria gäller vanligt post och 10 dagars handläggning.
Alltså ganska dyr (fast jag har inte jämfört premien, bara dyr i allmänhet), något kortare ersättningsperiod men fast självrisk och fantastisk service. Kommer aldrig att byta från IF, trygghetskänslan är så värdefull!

Nej är tyvärr inte sponsrad, det vore något det! Kl 16,30 ska M hämta det lilla djuret. Hoppas att hon mår bra! Detta besöket gick på samma självrisk som livmodersoperationen och ryggröntgen och simrehabiliteringen tidigare i år. Hon är en liten olycksfågel. Hoppas att det kan vara lugnt ett tag nu.