20110911-104621.jpg
Gårdagens inköp:
Handskar
Cyklamen * 2
Ljung i denna färg * 1, ljusrosa * 7
Klematis Polish Spirit

Ja mest rosa och lite blått. Svårt att inte känna mig blå på hösten. På våren känner jag en pirrande känsla i magen av att gå i plantskolan. Vet inte var jag ska börja, allt lockar! Vill springa och jubla. Men nu. Högst pliktskyldigast går jag där. Mest förfall i krukorna. Överblommat, visset, uppgivet.

Höst, ålderdom och sjukdom- jag kan inte hantera det. Det går inte ihop med min framåtblickande, lösningsinriktade, fixande, entreprenörsjäl. Varje dag är ett steg mot döden och det går inte att vända.

Vad pratar man tex med en gammal, sjuk person om? Sina drömmar och framtidsplaner? Det är ju allt jag har!
Hjälp mig att älska höst, ålderdom och sjukdom. Eller i alla fall acceptera det.
Det låter ju jättemysigt att man skördar, förbereder för vinter och vår, planerar nästa trädgårdsår. Men det är inte mysigt tycker jag. Det är deprimerande. Det är att dö en smula.

Tur att det i alla fall i trädgården finns ett liv efter döden.