20110906-135046.jpg
Detta mina vänner, var väääldigt gott!

Rosta hasselnötter
Stek äpple i smör
Krydda med kanel och kardemumma
Servera med grädde
Kanske lite kaffe till

Mmmm åh så gott!
Smör och grädde äter jag gärna, smaskigt! Och om jag förstått saken rätt så klarar vår fiffiga kropp mycket väl av att förbränna det, OM man inte samtidigt stoppar i sig massa snabba kolhydrater som gör att det fettbindande insulinet utsöndras.
Och om alternativet är margarin med transfetter och vaniljvisp med sjutusen tillsatser, då föredrar jag nog hederligt smör och grädde oavsett vad forskningen säger. Jag känner och ser ju att kroppen mår bra av det!

(Läste nån artikel i förra veckan om att LCHF och GI var bluff, att forskningen och råden kring fett inte alls svängt. Men jag tror inte på den artikeln. Därför blir detta inom parentes och utan länk. Om forskningen hade tagit hänsyn till alla mängder av människor som mått så himla mycket bättre och gått ner i vikt genom den kosten så kan jag garantera att forskningen hade svängt runt sin egen axel. Vad är det dom säger? Lögn, förbannad lögn och statistik? Go GI-lovers!)