Tack snälla snälla för alla hälsningar till Biffen och Stubbman. Exakt vad som var fel på Biffen vet jag inte. Ålder, hjärta, hjärna?
Jag kan tänka mig att han haft en propp eller tumör i hjärnan då synen och balansen försämrades efterhand. Det är en svår avvägning med höns som jag inte behövt göra innan, ta till veterinär eller inte. Hönsen har ingen försäkring och faktum är att dom lever kortare liv och ibland går bort oförklarligt. Han led inte på något uppenbart sätt, då hade vi tagit bort honom. Jag kände också att det var något allvarligt fel invärtes som ingen veterinär kunde göra något åt. Ni ska veta att jag har samvetskval… Jag gjorde inte allt… Det gör jag alltid…

20110902-090309.jpg
Nu när hösten rent kalendermässigt gjort sitt inträde har jag lagt in mattorna. Redan nersmutsade, håriga och gräsiga. That’s life på landet! Om jag hinner städa i helgen kan ni få se var mattorna ligger! Vilken matta är ni nyfikna på?