Nu är sista dagen i detox snart till ända! Jihoo, inte en enda synd!

Summan av kardemumman:
* Magen har mått bra men vissa problem kvarstår. Inte för att jag trott att problemen berott på laktos eller gluten men nu tycker jag att det är helt uteslutet då jag inte ätit det på två veckor. IBS helt enkelt…
* Maten har varit god men lite omständig. Har provat flera nya, goda livsmedel.
* Att äta vegetarisk behöver inte vara svårt, jag vill gärna fortsätta göra det regelbundet både för kroppen och samhällets skull.
* Jag har tappat 1,7 kg.
* Jag har fått upp ögonen för vilka onödiga tillsatser som görs och att det ibland finns alternativ.
* Jag kommer att minska koktider och temperaturer där det är möjligt i fortsättningen, för att behålla maten så nyttig som möjligt.

På det hela taget har det varit intressant och lärorikt. Målet att gå ner till matchvikt och nollställa bråkig mage är uppfyllt. Däremot tror jag att det hade räckt med 10 dagar eller ännu kortare för just de resultaten på mig som äter förhållandevis sunt. Resultaten kom ganska snabbt och sedan hände inte så mycket mer. Som jag kunnat se, vem vet hur det ser ut på insidan? Det känns ju rent och skönt.

Just för mage och vikt hade jag nog fått samma resultat genom att köra en upprepad GI rivstart. Men jag var väldigt nyfiken på detta och ville prova. Man ska utmana sig själv då och då, det är så skönt när man är klar!

20110831-231056.jpg