Jag kan förstå om det är lite förvirrande att läsa min blogg. Än jobbar jag här, än jobbar jag där och nu ska jag helt plötsligt läsa! Jag ger er nya läsare här en snabb, snabb genomgång av min krokiga yrkesväg🙂

Under högstadiet ”jobbar” jag ofta i både travstall och hoppstall.

Livsmedelsprogrammet på Falkenbergs gymnasium. Arbetade mycket på helgerna under studietiden och även flera skoldagar i veckan som konditor.

Driver en kort tid ett smådjurspensionat.

Hälsotekets utbildningar till massör och massageterapeut. Arbetar på olika spa och egen salong.

KY utbildning till hudterapeut i Landskrona. Driver spa-salong i nästan 5 år.

Efter att drivit eget i flera år och kommit i kontakt med mycket regler, lagar och liknande inser jag att jag vill något helt annat. Jag vill bli jurist. Läser nån kurs jag saknar, gör högskoleprovet och börjar på Örebro universitet. Byter efter 1 år till Lund. Läser nu termin 7 av 10.

Arbetar sedan 1,5 år extra på Face & Body i Landskrona, sen förra sommaren extra på Skodsborgs spa i Danmark och sedan i somras på Gents i Helsingborg.

Jag arbetar ideellt i styrelsen för SHR, Sveriges hudterapeuters riksorganisation, sedan snart 5 år. Är sekreterare. Har just lämnat mitt uppdrag som vice ordförande i ledningsgruppen för KY utbildningen till hudterapeut.

Nu kan ni kanske hänga med bättre i svängarna med vad jag gör! Men vad gör du kära bloggis??

20110829-222205.jpg
Tentapackning i vintras. Follow your dreams…