Jag är alldeles yr av alla fina meddelanden, hälsningar, sms, telefonsamtal, blogginlägg och mejl om artikeln. Jag fattar inte riktigt att något jag gör kan inspirera andra! Jag är verkligen glad över att det är så, vilken present liksom! Jag kan inte nog tacka er för att ni är så generösa mot mig. Tack. Tusentusen tack. Ert välmående betyder allt!

Nu är det dock så att alla inte får de resultat de förtjänar med GI, trots att de är jätteduktiga. Det handlar oftast om personer som jojobantat. Då är det mycket trögare med GI. Det kan säkert finnas ytterligare andra anledningar till att man blir hyperkänslig för kolhydrater och suger dem till sig direkt, alla fungerar vi olika. Är du en sådan trots att du inte jojobantat, hör upp!!

Jag känner en person som verkligen misshandlat sin kropp matmässigt. För henne funkade inte GI. Hon hittade då LCHF. Ännu stramare kolhydratsintag än GI rivstart, istället för få långsamma kolhydrater som i GI är noll kolhydrater målet i LCHF. Om GI inte hade funkat för mig så hade jag provat LCHF och därför har jag bjudit in min väninna att gästblogga, att inspirera er såsom hon inspirerar mig! Imorgon får ni läsa om Johannas resa.