Detta inlägget blir lite dubbelt, för jag har ju innan skrivit på morgonen om dagen innan. Det hann jag inte idag utan nu får ni gårdagen och idag! Det vet jag att ni reder ut😉

Huvudvärken har nu i stort sett gett med sig. Lite på em/kväll men jag misstänker att jag skulle kunna dricka mer vatten än vad jag gör. Tröttheten är borta, jag menar jag cyklade ju hela dagen idag. Höll jämna steg med min vältränade brandman på min oväxlade cykel😉
Det går ganska bra på det stora hela. Man får tänka sig för så man inte av bara farten tar något man inte planerat att äta. Maten känns redan mer bekant och även tanken bakom det. Man lär sig ganska snabbt ändå, eller hur? Det känns skönt att äta vegetariskt. Jag är lite orolig över hur mycket kött vi konsumerar, är det verkligen hållbart? Jag kommer fortsätta att äta Raw Food någon gång i veckan även efter mina 14 dagar. Och så många nya livsmedel jag lärt mig, fantastiskt!

20110823-231136.jpg
Igår åt jag bovetegröt, quinoasallad och rostade rotfrukter (morot, palsternacka, rödbeta och sötpotatis) med honung, valnötter, balsamico, pumpafrön, färsk timjan och fetaost. Ljuvligt! Rotfrukterna var väldigt lätt rostade och jag tror att de fortfarande höll lågt gi.

Idag blev det samma frukost, grönsakerna till lunch, ett antal mandelmuffins under cykelturen och till kvällsmat en soppa på rostad paprika, tomat, vitlök, lök och med krasse och gojibär ovanpå. Den kokades i 5 min och är ingen strikt Raw Food men verkar bra ändå. Det är ju skillnad på att koka och koka, rosta och rosta. Tänker på tiden de tillagas. Är livsmedlen fortfarande krispiga innehåller de sannolikt mer av vad de innehåller från början än om de är helt mjuka.